Ny dag med nye muligheter!

Wednesday, March 22, 2006

22.mars - om miljøregler (eller skikk og bruk) !

Lady Ingunns superduper blogg

22.mars, sola skinner, jeg skal ut i jobb som lærer, Runar har kommet hjem, og vi er i gang med miljøregler hjemme !
De er kort og greitt slik:
Etter en noe strabasiøs vinter, må vi tenke framover og få en ny og hyggeligere tone i heimen. Derfor ble Ingvild og jeg enige om (etter at ho har blitt fæl å kommandere mor si!) at det blir mye hyggeligere hvis vi spør hverandre på en fin måte, og så må vi svare på en fin måte !
Og da kom Ingvild på av seg selv at det kunne bli mindre krangling og av sånt !
Så da utvikla jeg det videre, og vi ble enige om at vi ikke kunne rope og skrike til hverandre. Det syntes Ingvild også var veldig lurt !
Men da jeg sa at den siste regelen var at Ingvild måtte bli flinkere til å høre etter mammaen og pappaen sin, protesterte ho høglydt: "NEI, DET GJØR E IKKE !!!"
Men vi skal trene på det !
Så da tror jeg tonen i heimen har blitt mye bedre i løpet av et par dager, for Ingvild har iallfall blitt kjempeflink til å spørre fint !!!
Så da gjenstår det vel bare å prøve å finne fram skia og lære frøkena opp til å bli en vettug borger av skinasjonen Norge !!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home